hajóosztályok

Finn dingi

finn dingi

Finn dingi

Tervezője a svéd Rickard Sarbi, aki a helsinki olimpia előtt kiírt pályázatra készítette a tervet és a próbatípust. A próbaversenyeket fölényesen nyerte, ezért IYRU döntése erre a hajóra esett, és így lett 1952-től olimpiai osztály,az egyszemélyes dingiversenyeket azóta is ebben a hajótípusban futják.

Magyarországon 1957-től vitorláznak ezzel a típussal, az első bajnokságot is ebben évben rendezték. Több generáció volt eredményes az osztályban, de nemcsak hazai, hanem nemzetközi, sőt olimpiai szereplésük is folyamatos volt 1960-2002 között (1968-ban nem). Nemcsak jó és eredményes versenyzőink voltak, vannak hanem Antal Gábor 1990 óta nemzetközi szinten jegyzett hajókat épít folyamatosan. Hazánkban minden vitorlázható tavunkon megtalálható ez a típus, darabszámuk csak becslésen alapul (az is ellentmondásos), egyesek 200 felettinek mondják, mások 100 alatti darabszámot említenek. 

Forrás: A magyar vitorlázás története – Dulin Jenő

Hajótest hossza Vízvonal hossza Legszélesebb pontja Hajótest súlya Vitorla felülete
10,6m2
4,5m 4,34m 1,47m 107kg

 

Hajótest hossza 4,5m
Vízvonal hossza 4,34m
Legszélesebb pontja 1,47m
Hajótest súlya 107kg
Vitorla felülete 10,6m2

 

További Hajóosztályok